Вместо зареждане: Общ стандарт за бърза смяна на батериите на EV

Китайските производители вече работят в тази посока

nio firefly

, Nio

Nio Firefly

С коростите на презареждане на батерията на електромобил се увеличават все повече. Съвсем наскоро BYD представи своята нова мегаватова технология, която осигурява 400 км. пробег за 5 минути презареждане.

Да, но защо да не бъде още по-бързо? Например напълно заредена батерия само за около 2 минути?

Решението за това може да не е в зарядните, а в самите батерии. И най-вече в бързата им смяна. Това е концепция, която се тества от доста време, но сега вече започва да придобива много масови мащаби.

Особено в Китай. Един от най-големите производители на батерии – CATL, е сключил споразумение с производителя Nio за въвеждане на бързосменяеми батерии на EV. Амбицията е системата да се превърне в стандарт, който да се използва от най-различни малки и средни електромобили, съобщава InsideEVs.

Nio ще използва технологията Choco-swap на CATL. Тя разчита на малки батерии от 42kWh до 70kWh. CATL ще помогне на Nio в изграждането на мрежата от пунктове за смяна на батериите. Дъщерният бранд Firefly на Nio ще е първият, който ще използва услугата, а амбицията е постепенно всички коли на Nio. Технологията позволява целият процес да се извърши за около две минути и става изцяло автоматизирано, без да се налага намеса от човек.

Амбицията им е да създадат общ стандарт и инфраструктура в цялата страна, която да включва пунктовете за бърза смяна на батериите, рециклирането, обслужването и поддръжката им, логистика и т.н. И други два гиганта – Chery и  Geely вече са подписали меморандуми за сътрудничество с Nio по проекта. Така доста бързо може да се създаде огромна екосистема от малки електромобили със сменяеми батерии.

коли автомобили електрически автомобил електромобили смяна на батерия зареждане батерии на електромобили